Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Kolaboracja Facebook i Luxottica

2020-12-08
Kolaboracja Facebook i Luxottica

Kolaboracja Facebook i Luxottica ma na celu przygotowanie przełomowych, inteligentnych okularów. Mają one gwarantować możliwość komunikowania się z bliskimi. Współpraca giganta branży technologicznej z korporacją dominującą na rynku optycznym, ma pozwolić na opracowanie projektu nie tylko zaawansowanego, ale też estetycznego. Dodatkowo wykorzystanie renomowanych marek, ma pomóc w popularyzacji nowych okularów. Facebook chce dzięki temu uniknąć błędów innych wielkich firm i osiągnąć sukces.

Spis treści
Współpraca w celu opracowania inteligentnych okularów
Rozwiązania zaawansowane technologicznie
Co miałyby umożliwiać takie akcesoria?
Dłuższa perspektywa współpracy
Kiedy można oczekiwać pierwszych efektów?
Dlaczego zapadła decyzja o takiej kolaboracji?
O EssilorLuxottica
Połączenie technologii i estetyki
Uniknięcie błędów innych marek technologicznych

Facebook nawiązuje współpracę z Luxottica, producentem Ray-Ban, w celu opracowania inteligentnych okularów

Facebook rozpoczął pracę z Luxottica, producentem asortymentu marki Ray-Ban, żeby przygotować inteligentne okulary. To jeden z innowacyjnych projektów, który może doprowadzić do rewolucji na rynku. Już pierwsze akcesoria tego typu mają umożliwiać korzystanie z aplikacji w celu łączenia się z innymi. Współpraca została natomiast nawiązana przynajmniej w perspektywie kilkuletniej i ma być dalej rozwijana. Z zapowiedzi wynika, że pierwszych skutków kolaboracji możemy się jednak doczekać już w 2021 roku.

Innowacyjne rozwiązania

Oczywiście Facebook kojarzy się każdemu przede wszystkim z najpopularniejszym serwisem społecznościowym, lecz cała korporacja to obecnie jeden z największych graczy na rynku nowych technologii. Główny twórca i dyrektor generalny marki, Mark Zuckerberg, dba o to, żeby szła ona do przodu i wykorzystywała swój potencjał do wprowadzania na rynek kolejnych innowacji. Taką mają być inteligentne okulary. Tego typu projekty były już w przygotowaniach, lecz nigdy nie przeszły do fazy, w której stałyby się powszechną wartością dla standardowych użytkowników. Taką mają być z kolei te opracowane przy współpracy z Luxottica.

Co mogą oferować takie okulary?

Kolaboracja obu gigantów została ogłoszona dopiero niedawno przez Marka Zuckerberga, podczas corocznej konferencji Facebook Connect, która odbyła się w tym roku w trybie wirtualnym. Ze względu na to, że jest to wciąż dość świeża informacja, nie poznaliśmy na razie przesadnie wielu szczegółów odnośnie szykowanego projektu. Zuckerberg zasugerował natomiast, że pierwsze przygotowanie wspólne okulary mają przede wszystkim gwarantować dostęp do aplikacji dedykowanych komunikacji. Ich wykorzystanie ma zatem pozwalać na nawiązywanie połączeń i rozmów z rodziną, przyjaciółmi czy znajomymi.

Wieloletnia współpraca

Współpraca obu marek została ogłoszona jako kilkuletnia, co może sugerować, że jej efektem będzie więcej niż jeden projekt. Ma to na celu rozwinięcie całych generacji inteligentnych okularów, które z biegiem lat powinny być coraz bardziej zaawansowane. Przekonamy się dopiero o szczegółach, lecz o takich okularach mówi się nawet jako o przyszłym następcy smartfonów. Umożliwienie prowadzenia rozmów, a w przyszłości być może obserwowania komunikatów czy prowadzenia transmisji na żywo, może zagwarantować prawdziwą rewolucję na rynku technologicznym oraz w samej branży optycznej.

Kiedy można się spodziewać pierwszych projektów?

Pierwsze inteligentne okulary mają być przygotowane przez Facebook i Ray-Ban. Model ten ma według wstępnych informacji dawać możliwość komunikowania się z innymi. Podczas konferencji dyrektora generalnego Facebooka, zasugerowano, że produkt ma zostać zaprezentowany już w 2021 roku. Wtedy także mamy się dowiedzieć jaka będzie jego cena.

Ray Ban - Facebook

Dlaczego Facebook zdecydował się na kolaborację z Luxottica?

Podjęcie przez Facebook decyzji o nawiązaniu współpracy z Luxottica, ma kluczowe znaczenie strategiczne. Włoski producent tworzy z francuską firmą Essilor międzynarodową korporację, kontrolującą największe marki okularów na świecie. Tym samym łatwiej będzie o rozpowszechnienie nowego projektu, ale przede wszystkim Luxottica ma zagwarantować odpowiednie podejście do kwestii estetyki. Dzięki temu okulary mają być nie tylko innowacyjne, ale i ładne, co zachęci konsumentów do ich kupowania. To ważne działanie, po którym widać, że Facebook wyciągnął wnioski na bazie problemów innych gigantów technologicznych, których projekty w podobnym zakresie spotykały się z negatywnym odbiorem, właśnie przez zaniedbywanie wyglądu akcesoriów.

O EssilorLuxottica

EssilorLuxottica to potentat na rynku okularów i soczewek, powstały w 2018 roku w ramach fuzji francuskiego Essilor i włoskiej firmy Luxottica. Korporacja zrzesza pod swoją banderą ponad 20 luksusowych marek okularów. Poza Ray-Ban są to m.in. Oakley, Chanel, Michael Kors, Ralph Lauren, PradaVogue i wielu innych najsłynniejszych producentów akcesoriów w tym segmencie.

Okulary nie tylko zaawansowane technologicznie, ale i estetyczne

Bardzo ważnym aspektem, który jest w zasadzie podstawą tej współpracy, jest to, że inteligentne okulary mają być nie tylko nowoczesnym technicznie, ale i ładnym gadżetem. Taki dodatek ma być w końcu często noszony na nosie i staje się niejako integralnym elementem wizerunku danej osoby. Z tego względu ludzie niechętnie podchodzą do projektów, które nie spełniają oczekiwań pod względem estetycznym. Kolaboracja z gigantem na rynku optycznym sprawia, iż design akcesoriów będzie starannie dopracowany, zgodny z trendami oraz tym co chcą po prostu obecnie nosić użytkownicy.

Wnioski z dotychczasowych błędów

Koncepcja takich okularów nie jest czymś zupełnie nowym. Podobne projekty podejmował już Intel czy Google. Akcesoria tej drugiej korporacji znalazły nawet pewne zastosowanie, ale tylko w niektórych obszarach, a nie u zwykłych użytkowników. Panują zgodne opinie, że fiasko dotychczasowych prób w tym zakresie wynikało z faktu, iż produkty były opracowywane przez same firmy technologiczne. Były one zatem zaawansowane i innowacyjne, lecz pozostawiały bardzo dużo do życzenia jeżeli chodzi o wygląd. Tym samym skutecznie odstraszało to potencjalnych nabywców, którzy mieliby nosić takie okulary na co dzień. Zniechęcenie ogółu odbiorców przekładało się oczywiście na ograniczoną sprzedaż i brak sukcesu kolejnych projektów. Facebook przyjął tu inne podejście, podejmując się współpracy z firmą, która osiągnęła już sukces na rynku okularów i ma w swoim portfolio flagowe marki, takie jak Ray-Ban. W efekcie opracowane okulary mają być również estetyczne, a sygnowanie ich znanym logo, ma przy okazji znacząco pomóc w spopularyzowaniu tego rozwiązania na całym świecie. Kolaboracja Facebook i Luxottica jest pierwszą tak dużą współpracą korporacji z tych branży. Jej skutkiem ma być przygotowanie inteligentnych okularów, które poza wymiarem zaawansowania technologicznego, mają się po prostu dobrze prezentować, co zachęci do nich użytkowników. O pierwszych owocach tych starań będziemy się mogli przekonać już w 2021 roku.

pixel